In deze korte handleiding laat Noëll je zien hoe je een alternatief mailadres ('alias') aan een bestaand Google Workspace account toevoegt.
Stappenplan
Om aan de slag te gaan heb je de rol 'Gebruikersbeheer' of hoger nodig.
Ga naar admin.google.com > Directory > Gebruikers. Open het profiel van de gebruiker door op de naam te klikken.
Klik daarna bij 'Gebruikersgegevens' op het pijltje.
Klik daarna bij Alternatief e-mailadres (e-mailalias) op het potloodje.
Vul de alternatieve e-mailadressen in en klik op 'Opslaan'.
De alias is nu toegevoegd. Je collega ontvangt vanaf nu e-mails die naar dit mailadres worden gestuurd. Om ook e-mails te kunnen versturen vanaf dit mailadres, kan je collega deze handleiding volgen.
Bekijk video
In de onderstaande video neemt Noëll je mee in de stappen.
Vragen?
Wil je meer weten, keer dan terug naar het overzicht, bekijk de officiële kennisbank van Google Workspace over Gmail (aanbevolen) of neem contact met ons op via de klantenservice.