Google Drive Desktop is hét programma waarmee jij de bestanden in Google Drive met je computer synchroniseert. Het programma werkt op Windows en MacOS en kan hier gedownload worden: google.com/drive/download/. In de video hieronder laat Noëll je zien hoe je het programma installeert op je Windows en Mac computer.
Windows
Hieronder zie je de installatie op Windows.
MacOS
Hieronder zie je de installatie op MacOS.
Goed om te weten:
- Je kunt meerdere accounts toevoegen aan het programma, door op het icoontje > tandwieltje > Voorkeuren te klikken in de startbalk. Daarna selecteer jij je profielfoto en klik je op 'Nog een account toevoegen'.
- Alles blijft bewaard in Google Drive. Het programma slaat niets offline op in je computer, tenzij je dat zelf aangeeft. Dit doe je door met de rechtermuisknop op 'Offline toegang' > 'Offline beschikbaar' te klikken op een map of bestand in Windows Verkenner of MacOS Finder.
- Het programma synchroniseert voortdurend met het internet. Heb je weinig batterij, een data limiet of langzaam internet? Zet Google Drive Desktop dan even uit.
Vragen?
Wil je meer weten, keer dan terug naar het overzicht, bekijk de kennisbank van Google over Google Drive Desktop (aanbevolen) of neem contact met ons op via de klantenservice.
Google Drive Desktop installeren op Windows en MacOS